W związku z porą zimową i intensywnymi opadami śniegu, Urząd Miejski w Lipnie apeluje do mieszkańców o parkowanie samochodów w miejscach, w których nie będą one kolidowały z prowadzeniem odśnieżania i wykonywaniem innych prac związanych z zimowym utrzymaniem dróg i ulic.
Samochody zaparkowane na jezdni, a w szczególności na węższych ulicach miasta, znacznie utrudniają, a w niektórych przypadkach uniemożliwiają przejazd pługów i innych pojazdów prowadzących zimowe utrzymanie dróg i ulic.
Ponadto Urząd Miejski przypomina o obowiązkach jakie spoczywają na właścicielach, zarządcach i administratorach nieruchomości. Zgodnie z art. 5.ust. 1pkt. 4 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 r (t. jedn. Dz. U. z 2018 r., poz. 1454) właściciel, zarządca lub administrator nieruchomości jest zobowiązany do uprzątnięcia błota, śniegu i lodu z chodników do niej przylegających. Za chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości.
Jednocześnie właściciele, zarządcy lub administratorzy nieruchomości są zobowiązani do usuwania na bieżąco nawisów śniegu i sopli lodu z dachów, okapów, rynien i innych elementów budynków położonych w rejonie chodnika a także do usuwania z połaci dachowych zalegającego śniegu. Właściciele zobowiązani są ponadto do składowania odgarniętego śniegu tak, by nie powodował utrudnień zarówno w ruchu pieszym jak i kołowym. Zabrania się wyrzucania śniegu, lodu na ulicę.
W przypadku niewywiązywania się z powyższych obowiązków przez właściciela, zarządcę lub administratora nieruchomości upoważnione do tego służby mają możliwość nałożenia kary na osobę winną zaniedbań.