W jaki sposób pozyskiwać i rozliczać środki finansowe od jednostek samorządu terytorialnego w ramach konkursów ofert? W jaki sposób tworzyć metodologię projektu oraz konstruować budżet? Jak planować działania i harmonogram, wyliczać wkład własny (finansowy i pozafinansowy)? Między innymi na te pytania uzyskasz odpowiedzi podczas spotkania organizowanego przez Regionalne Centrum Ekonomii Społecznej.
Wraz końcem roku jednostki samorządu terytorialnego ogłaszają konkursy na realizację lub wspieranie zadań zgodnie z Ustawą o pożytku publicznym i o wolontariacie. Dlatego warto już dzisiaj zaplanować działania swojej organizacji i dowiedzieć się w jaki sposób poprawnie przygotować ofertę, a następnie sprawozdanie.
W drugiej części spotkania (14.20-16.00), które zostanie poprowadzone przez przedstawicieli Regionalnego Ośrodka Debaty Międzynarodowej z Torunia, będzie można usłyszeć jakie konkursy MSZ ogłosi w najbliższym czasie oraz jakie są zasady naboru. Ponadto zaprezentowane zostaną modele współpracy partnerskiej organizacji pozarządowych i jednostek samorządu terytorialnego w zakresie współpracy międzynarodowej.
Szkolenie kierujemy do przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, sektora pozarządowego oraz osób chcących w sektorze działać zamieszkujących obszar na którym działa RCES.
Spotkanie odbędzie się 17 grudnia 2013 r. w Lipnie (Urząd Miejski, ul. Pl. Dekerta 8, Sala Ślubów) w godz. od 10.00 do 16.00. Szkolenie jest bezpłatne dla uczestników, gdyż jest współfinansowane ze środków EFS (zapewniamy materiały szkoleniowe oraz poczęstunek). Warunkiem zakwalifikowania jest przesłanie karty zgłoszeniowej (do pobrania TUTAJ) do 13 grudnia 2013 e-mailem na adres: biuro@rces.torun.pl lub faksem: 56 652 23 56.