Na skutek rozmów burmistrz miasta z GDDKiA w Warszawie, inwestycja w rejonie targowiska i dworca PKS, została wpisana w Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2013 -2020. Koszt zadania to wydatek rzędu 4-6 mln złotych, z czego po stronie miasta leżą wydatki związane z projektem oraz kanalizacją deszczową (ok. 300 tys. zł), PUK na przedmiotowym odcinku wyremontuje kanalizację sanitarną i wodociągową.
Po stronie GDDKiA leży wykonanie ronda i koszty sięgające ok. 5 mln złotych. Najważniejszym celem inwestycji jest zwiększenie bezpieczeństwa w tym rejonie miasta, gdzie dochodzi często do groźnych sytuacji, zarówno dla pieszych jak i kierowców. Ci ostatni będą mogli korzystać z jednego, bezkolizyjnego rozwiązania, ułatwiającego włączenie się do ruchu. Piesi otrzymają natomiast bezpieczne przejścia, które będą krótsze. Na chwilę obecną, jedno z przejść, w pobliżu wjazdu do „Polo Marketu”, przecina 3 pasy ruchu, co jest sytuacją bardzo niebezpieczną. W przygotowaniu są dwie koncepcje drogowe, ostateczna decyzja o wyborze jednej z nich zapadnie w GDDKiA w Bydgoszczy.
Rondo jest jedną z wielu inwestycji zaplanowanych do realizacji, które mają zmniejszyć uciążliwość DK 67 w Lipnie. Jednocześnie miasto analizuje wspólnie z bydgoskim oddziałem GDDKiA możliwości budowy lewoskrętu z ul. Mickiewicza w ul. Kościuszki, bowiem w tym miejscu widoczna jest jedna z głównych przyczyn braku płynności ruchu w Lipnie. Samochody osobowe skręcające z ul. Mickiewicza w ul. Kościuszki tamują ruch od strony Torunia. Utrudnione włączenie do ruchu mają również samochody z ul. Kościuszki. Lewoskręt spowoduje znaczące zminimalizowanie negatywnego wpływu tego skrzyżowania na ruch w mieście.
Innym problem jest korek w kierunku świateł na DK 10. Kontynuacją budowy ronda są kolejne rozwiązania komunikacyjne, jak np. przebudowa ul. Polnej. Już w tym roku miasto uruchomi środki na projekt modernizacji tej drogi, aby starać się o dofinansowanie z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych. Obecny stan ul. Polnej odbiega od podstawowych standardów, co zniechęca kierowców do korzystania z niej. Po odpowiednim oznakowaniu ronda, ruch samochodów osobowych może zostać częściowo przekierowany do DK10 ul. Polną, co zmniejszy utrudnienia na dojeździe do świateł i odkorkuje ul. 3 Maja.
Po uwzględnieniu w strategii rozwoju województwa budowy korytarza obwodnicowego w ciągu dróg krajowych DK/S10 i DK67, miasto systematycznie wspiera budowę odcinka S10 od strony Torunia (bardzo duże opóźnienia dla kierowców wyjeżdżających w kierunku Lipna). Tylko wyprowadzenie ciężkiego ruchu tranzytowego uzdrowi całkowicie patologiczną sytuację związaną z ruchem w Lipnie. W piśmie do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz Sejmowej Komisji Infrastruktury podtrzymujemy i wspieramy stanowisko o konieczności jak najszybszej realizacji tej inwestycji.
Po wykonaniu wszystkich inwestycji, które są w wielu przypadkach w fazie budowy (rondo, mała obwodnica dla ruchu lokalnego – połączenie dwóch dróg wojewódzkich 558 i 559 poprzez ul. Bukową) lub są na etapie projektowym i analiz (przebudowa skrzyżowania na ul. Mickiewicza, sygnalizacja świetlna skrzyżowania ul. Sierakowskiego i Włocławskiej, skrzyżowanie ul. 3 Maja z ul. Sportową, Droga Ekspresowa S 10 z obwodnicą miasta), Lipno posiadać będzie spójną i bezpieczną sieć drogową na poziomie ogólnoeuropejskim z wyprowadzonym ruchem tranzytowym oraz rozłożonym ruchem lokalnym w obrębie granic miasta.