W listopadzie uczniowie z lipnowskiej „dwójki” uczestniczyli w zajęciach integracyjnych, zorganizowanych na terenie ich szkoły.
16 listopada panie M. Kowalska-Tuszyńska i Jolanta Stępczyńska zaprosiły uczniów z klasy IVc i Va na nietypowe zajęcia polonistyczne, których tematyka związana była z ortografią języka polskiego. „Potyczki ortograficzne” odbyły się przy wykorzystaniu multimedialnych programów edukacyjnych – wówczas uczniowie walczyli o miano „Mistrza ortografii”. Jednak nie to było najważniejsze... Rywalizacji towarzyszyła chęć pokazania, uświadomienia uczniom, że tylko współdziałanie przynosi sukces, wzmacnia więź grupy, wpływa na lepszą komunikację.
Natomiast 29 listopada uczniowie z klasy IVa i IVc – pod kierunkiem pań: M.Komorowskiej, M. Kowalskiej-Tuszyńskiej i I. Rakowskiej – oddali się wspólnej zabawie przy wróżbach andrzejkowych. Wówczas odkryli znaczenie swojej daty urodzenia; poznali swoją przyszłość poprzez losowanie przedmiotów o symbolicznej wymowie; typowali kolory, którym przypisane zostały cechy osobowościowe dzieci-uczestników wróżb andrzejkowych. Niemało radości przyniosła „zabawa z butami”, która wskazała na ucznia i uczennicę, którzy jako pierwsi poczują strzał Amora.
Zabawa dzieci, ich integracja, a przede wszystkim uśmiech udowodnił, że „Razem znaczy lepiej!”. I nawet niepełnosprawność nie stanowi przeszkody, nie wyklucza nikogo ze wspólnej radości. Daje bezgraniczne szczęście i poczucie rówieśniczej akceptacji.
Źródło: SP 2 w Lipnie